Fotografi er en stor del af min måde at tænke på, at udtrykke mig, at vise og udforske glæde og sorg. Det er ikke kun arbejde, det er en udtryksform jeg har brugt siden jeg var barn, og som er en så stor del af mig.

Fotografi har en personlig betydning for mig, men det har brand awareness og marketing også. Så når jeg i projekter får mulighed for at kombinere det fotografiske med marketingsopgaver, så kan ideer og tanker virkelig udvikle sig til kreative fortællinger med langsigtet effekt.

Begge mine faglige ben er med mig på arbejde som fotograf, og som konsulent. Det giver så meget mening at kunne optimere på og opfinde visuelle fortællinger, hvor der er taget højde for så meget som muligt.

Og helt ind til benet, så mener jeg at fotografi er vigtig for marketing. Fotograferne er vigtige, og hvordan vi bruger dem, er vigtig.

Når vi investere tid på fotograferinger, på fortællingerne og planlægningen, skaber vi langsigtet og stærkt materiale. At der bliver fotograferet undervejs, i en proces, på en rejse, på et photoshoot eller når det hele er ude i virkeligheden og leve, kan der opstå vigtigt materiale til resten af historien.

Alt det der sker imellem det planlagte, alt det der opstår når mennesker går sammen om en fotografering og får tid til at observere, resulterer ofte i noget uventet og interessant, som ellers ville blive overset.

Tid kan ændre perspektivet og åbne for muligheden for at eksperimentere.

Det tager tid at opbygge et stærkt brand. Det kræver tålmodighed og vedholdenhed. Relationerne er værdifulde og de tager tid.
Stærke billeder handler om at se det i et langsigtet perspektiv. At ligesom det tager tid at bygge de gode relationer og det stærke brand, så tager det også tid at bygge det stærke billedarkiv som kan genbruges igen og igen.

Jeg oplever fra mine tilbagevendende kunder at de har et stort ønske om at vi sammen arbejder på det stærke billedarkiv, at vi får plads til kreativitet, fællesskab og tid. Og jeg har indtil videre kun arbejdet på opgaver, hvor vi er kommet frem til gode løsninger for kunden og for mig som fotograf. Og for hver fotografering vi laver, bliver vi mere og mere effektive.

Fotografering kan så meget og er så meget for mig.